روستاییان کرمانشاه بیشتر از شهری‌ها نوشابه می‌خورند!
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

نیلوفر حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده در سال 1390 در سطح استان حدود 17 درصد خانوارهای استان بصورت هفتگی نوشابه مصرف می کنند، اظهار کرد: قطعا آمار مصرف نوشابه در میان قشر نوجوان و جوان استان بیش از این مقدار است.

وی نکته قابل توجه در این تحقیق را بالا بودن میزان مصرف نوشابه در روستاهای استان نسبت به مناطق شهری عنوان کرد و افزود: بر اساس این تحقیق 23 درصد خانوارهای روستایی استان بصورت هفتگی نوشابه مصرف می کنند.

 کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزایش وزن و چاقی را اصلی ترین عارضه مصرف نوشابه عنوان و تصریح کرد: هر 300 میلی لیتر نوشابه حاوی 28 گرم معادل دو قاشق غذا خوری شکر است که این اضافه دریافت انرژی می تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش وزن و چاقی داشته باشد.

حیدری پوکی استخوان را از دیگر عوارض مصرف نوشابه عنوان و تصریح کرد: به دلیل اسید فسفریک موجود در نوشابه برداشت کلسیم از استخوان و دفع آن از طریق ادرار بیشتر شده که این امر ابتلا به پوکی استخوان در سنین بالاتر را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: مصرف نوشابه همچنین می تواند به دلیل قند بالای آن موجب بدغذایی کودکان شده و با کاهش اشتها، مانع کودکان در صرف وعده های اصلی غذایی شود.

این کارشناس تغذیه خاطر نشان کرد: نوشابه های گازدار همچنین موجب افزایش برگشت غذا از معده به مری شده که همراه این برگشت غذا اسید معده نیز وارد مری شده که این امر مشکلات گوارشی را برای افراد ایجاد خواهد کرد.

مشکلات دندانی از دیگر عوارض نوشابه است که این کارشناس تغذیه به آن اشاره کرد و افزود: مصرف زیاد نوشابه به دلیل اسید بالای آن موجب از بین رفتن مینای دندان و پوسیدگی دندانها می شود.

حیدری در ادامه میزان مصرف دوغ در خانوارهای کرمانشاهی را مناسب دانست و اظهار کرد: بر اساس تحقیق صورت گرفته در سال 1390، 60 درصد خانوارهای استان بصورت روزانه  و 30 درصد بصورت هفتگی دوغ مصرف می کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com